Pozornost

Není naše dítě příliš živé, nepozorné, zbrklé nebo naopak pomalé? Často jedná dříve, než myslí? Někdy má ve škole skvělé známky, jindy tu samou věc úplně poplete?

Má naše dítě poruchu pozornosti?

Obtíže s pozorností při školní práci nemusí vždy znamenat poruchu. Příčiny mohou být i jiné:

  • dítě výuka nebaví nebo neví, jak se učit
  • stává se mu, že se něco naučí a pak to u testu „zmizí“
  • obává se zkoušení či testů
  • je unavené nebo přetížené
  • dlouhodobě čelí obtížím v oblasti čtení, psaní či porozumění jazyku
  • zaměstnávají ho vztahy s kamarády nebo rodinná situace, atd.

Proto má smysl podívat se na potíže dítěte v širším kontextu.

 

 

Může být v rámci poradenského vyšetření mému dítěti diagnostikována porucha pozornosti ve smyslu ADHD, ADD nebo třeba poruchy chování?

Naše poradna není pracovištěm, které by stanovovalo oficiální diagnózu, například ADHD, autismus, úzkostné poruchy nebo jiné psychické potíže.
Naším cílem je pomoci Vám a Vašemu dítěti zvládnout dopady případných potíží ve vzdělávání – například problémy s učením, pozorností nebo emocemi ve škole. Zaměříme se na to, jak

  • lépe přizpůsobit školní podporu
  • pomoci dítěti zvládat nároky výuky
  • vytvořit pro něj bezpečnější a podpůrné prostředí pro učení

Můžeme také pomoci posoudit míru obtíží a budete-li mít zájem, pak vás nasměrujeme na specialisty, kteří se této oblasti věnují. Je ale zcela na Vás, zda a jak se rozhodnete s těmito informacemi dále pracovat.

Je-li vaším cílem potvrzení/vyloučení konkrétní diagnózy u vašeho dítěte, je třeba navštívit jiné specializované pracoviště, nejčastěji dětského psychiatra, klinického psychologa nebo neurologa.

cartmagnifier