Na prvním stupni základní školy je třeba nejčastěji řešit situace, jako např:
- adaptace na školu
- nedostatečná motivace ke školní práci
- slabší prospěch
- častým problémem bývají poruchy učení, např. dyslexie, dysgrafie
- nesoustředěnost, neklid, hyperaktivita
- neurotické obtíže, tréma, nízké sebevědomí
- konflikty se spolužáky nebo učiteli
- adaptace při změně školy
- volba jazykové školy
- péče o nadané děti
Průběh psychologického a speciálně pedagogického vyšetření
Vyšetření začíná pohovorem s rodiči. Ve většině případů rozhovor probíhá bez přítomnosti dítěte, které si může v tu dobu hrát nebo kreslit v herně. Podrobný rozhovor s rodičem je zaměřený na získání informací o současných potížích dítěte, na zjištění údajů o jeho vývoji, raném dětství, zdravotním stavu. Také se ptáme na projevy dítěte v mateřské školce, ve škole, v domácím prostředí, na jeho vztahy se sourozenci a vrstevníky, na jeho zájmy a náplň volného času.
Po rozhovoru s rodiči následuje vlastní vyšetření dítěte, při němž používáme diagnostické metody vhodné pro daný věk. Jsou to testy konkrétních schopností a školního nadání, testy osobnosti, didaktické zkoušky, kresebné testy, atd. S dítětem si také povídáme o tom, jak ono samo vnímá a hodnotí případné potíže. Důležité je pro nás pozorování dítěte, jeho projevů a chování během vyšetření.
Při závěrečném rozhovoru sdělujeme rodičům výsledky vyšetření a možnosti nápravy potíží, kvůli kterým do poradny s dítětem přišli. Formou odpovídající jeho věku je s výsledky vyšetření seznámeno i dítě.
Na základě výsledků vyšetření je zpravila vypracována písemná zpráva určená rodičům dítěte a obvykle také doporučení opatření ve vzdělávání pro školu.
Délka vyšetření: 2 – 3 hod.
Cena služby: 2 000 Kč
Doporučené publikace: